Liikuntapaikkamessut

Markkinointipaketti

Kootut ohjeet markkinointisi tueksi

Näytteilleasettajan tekemä ennakkomarkkinointi osallistumisestaan on tutkimustemme mukaan yksi tärkeimmistä syistä kävijöille osallistua messuille.

markkinointipaketti

 

Miksi markkinoida messuosallistumista?

Kun kerrot omasta tapahtumaosallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää. Tapahtumaosallistumista kannattaa markkinoida niissä kanavissa, missä sinä kohtaat omat asiakkaasi normaalistikin.

  • Näytteilleasettajan kutsu on vakuuttava – luottamus on jo olemassa
  • Kävijä suunnittelee päivänsä etukäteen, varmista, että olet suunnitelmissa mukana

Turvallisuusviestintä: materiaalit ja näkökulmat

Tapahtumien turvallisuusjärjestelyt ovat vielä monen kävijän mielessä. Pidä asiakkaasi ajantasalla turvallisuusjärjestelyistä tehokkaalla viestinnällä, tieto ja konkreettiset faktat vähentävät huolta ja epävarmuutta. Tutkimusten mukaan messutapahtumissa turvallisuudesta pystytään huolehtimaan tehokkaammin kuin ostoskeskuksessa vieraillessa.

Jotta markkinointisi sekä turvallisuusviestsintäsi olisi mahdollisimman yksinkertaista, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit vapaasti hyödyntää

.Turvallisuusohjeet


Mistä materiaaleja?

Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu kuvamateriaaleja markkinointia sekä turvallisuusviestintää varten. Näitä materiaaleja voit jakaa vapaasti omissa kanavissasi, kuten somessa, verkkosivuilla tai uutiskirjeissä.

Kutsu asiakkaasi messuille

Vielä on aikaa kutsua tärkeimmät asiakkaasi henkilökohtaisesti messuille asiakaskutsun avulla. Löydät sähköisen asiakaskutsun alla olevasta linkistä. Kutsulinkkiä voit jakaa eteenpäin haluamallasi tavalla.

Materiaalipankkiin Asiakaskutsu


Koska markkinoidaan?

Olemme koonneet alle aikataulua, jonka mukaan markkinoidaan yhdessä tulevaa messutapahtumaa sekä sitoutetaan omia asiakkaita.

NYT | ”Olemme mukana”
  • Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla, jos et ole sitä vielä tehnyt. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Tervetuloa vierailemaan osastollamme”
  • Kutsu asiakkaasi osastollesi, lähetä heille sähköinen kutsu esimerkiksi sähköpostilla
  • Kerro asiakkaillesi, mitä palveluja tai tuotteita esittelet vaikkapa uutiskirjeellä, somessa, sähköpostilla tai omilla verkkosivuilla
  • Kysy asiakkailtasi ja sidosryhmiltäsi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa? Minkälaisia odotuksia asiakkaillasi on? Avaa ovet keskustelulle. Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.
1 viikko ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”
  • Käy läpi käytännön infot: mistä teidät löytää ja koska olette paikalla
  • Varmista, että kutsusi ovat menneet perille – tehosta markkinointia omissa kanavissasi
Tapahtumaviikolla | ”Nähdään pian”
  • Nähdään pian, innosta asiakkaasi!
  • Nosta esiin oma messuosastosi ja muistuta asiakkaitasi tapahtumasta

 


Muista tägätä meidät somessa

LinkedIn:
Liikuntapaikkamessut
Tampereen Messut -konserni

Facebook:
Gymtec-messut
Sportec-messut

Twitter:
@Liikuntapaikka
@TampereenMessut

Liikuntapaikkamessut löytää yllä olevista kanavista, liitä meidät mukaan, jotta voimme jakaa sisältösi.